Thursday, August 25, 2011

Donderdag Meppeldag

Täna käisin uurimas sellist üritust nagu Donderdag Meppeldag ehk neljapäev Meppelis. See toimub umbes 6-7 korda aastas minu uue kodulinna Meppeli kesklinnas.
Enamikes poodides on allahindlused, tänavad on rahvast ning väikestest lettidest pungil. Kõnnivad ringi pasuna- ja trompetipuhujad ning klounid kas siis tavaliste klouninägude või siis hõbedaseks/kuldseks võõbatuna. Ei puudunud ka miimid ning tänavamuusikud. Kõige paremini jäid meelde kaks meest, kellest üks mängis süntesaatorit ning teine viiulit, sest nad ei sobinud väga hästi konteksti – muusika oli pigem kurvakõlaline.
Keeleliselt arenen niiviisi, et loeme oma hostõega iga päev ühe loo aabitsataolisest raamatust. Näiteks: “Ik doe net of ik slaap” – ma teesklen, et ma magan, “daar is mijn zus” – seal on mu õde, “zij is tien jaar” – ta on 10-aastane. Pere räägib minuga hollandi keeles ja mina üritan võimalikult hästi aru saada. Kui ma siiski juba kümnendat korda mitte midagi aru ei saa, tõlgib hostõde mulle, mida öelda taheti.

Mul on mõningaid pilte:

Tüüpiline tänav Meppelis:
IMGP9439

Tüüpiline Hollandi parkla:

IMGP9440

Läbi linna voolab päris mitu jõge, niiviisi, nagu ma seda ette pole kujutanudki, tagaplaanil Meppeli ainus coffee shop:

IMGP9441
Mul pole aega olnud pilte teha, kuid luban, et mõnel päeval teen rohkem.

Brita.

No comments:

Post a Comment

Jäta kommentaar :)