Sunday, August 14, 2011

Goedemorgen!

(hollandi keeles: tere hommikust!, hääldus umbes nagu hüüdemorhhen)

Ma juba vabandan ette ära, et ma pole jõudnud teha pilte, ent eks ikka selleks aega leian kunagi, mind hoitakse siin üsna tegevuses... esmane jalutuskäik mööda Meppelitki tehtud, siin elatakse ikka tõsiselt tihedalt ning ruumi palju ei ole, tänavaid on sadu. Minu enda majagi on üsna väike. Jagan tuba oma õe Marie-Jannekesega, kes oligi see, kes oli leidnud ajalehest YFU kuulutuse, et 'otsitakse vahetusperesid'. Seejärel olid nad täitnud vormi ning valisid minu, eestlase. Ma olevat tore tundunud. Niimoodi ma siis omale vahva pere leidsingi, natuke varem kui 2 nädalat enne ära sõitu.

Kool algab umbes 3-4 nädala pärast, esmaspäeval läheme oma hostisaga linnavalitsusse mind siia linna sisse kirjutama, ehk siis palju paberitööd. Mingil ajal läheme ka kooli, et ka sinna sisseastumiskatsete taoline asi teha.

Hollandi keel veel päris suus ei ole, aga oma hostõe Marie-Jannekese sõnul õpin ma üsna kiiresti (siiski alles 1 päeva oleme me ju koos olnud). Ta pani maja kollaseid sildikesi täis, näiteks vaasile, lambile, külmkapile, ahjule nende hollandikeelsed nimetused, et ma kiiremini sõnu ning hollandi keelt õpiks. Nad hoiatasid ka, et 3 nädala pärast nad minuga enam inglise keelt ei räägi, ainult hädaabijuhtudel. Seega saab mu keeleõping olema karm.

Brita.

No comments:

Post a Comment

Jäta kommentaar :)