Friday, September 2, 2011

Veel nädal koolini…

Eile käisin vestlusel kooli-inimestega. Ehk HAVO ning VWO kooliastmete juhtidega.

Hollandi koolisüsteemist:
Põhikooli lähevad lapsed 4-aastaselt ning see kestab 8 aastat.
13-aastaselt jaotatakse lapsed kolme kooli’leveli’ vahel: VMBO (normaalne), HAVO (väga hea) ning VWO (suurepärane).
VMBO kestab 4 aastat, HAVO 5 aastat ning VWO 6 aastat.
Lapsed, kes on VWOs, saavad pärast keskkooli minna otse gümnaasiumisse,
HAVO õpilased peavad keskkooli ja gümnaasiumi vahel õppima veel 4 aastat;
VMBO lapsed 8 aastat.

Seega VMBO õpilase koolitee ülikoolini kestab 8+4+4+4=20 aastat;
HAVO õpilase koolitee ülikoolini 8+5+4=17 aastat;
VWO õpilase koolitee ülikoolini 8+6=14 aastat.

Segane seletus, aga see koolisüsteem ongi segane.. :)

Täna helistati minu hostvanematele ning teatati tulemused: jah, ma olen kooli sisse võetud. Ja VWO levelisse (suurepärane). Ja nad tahtsid väga, et ma nende koolis õpiksin. Inimesed on väga sõbralikud ja vastutulelikud. Minu tulevane klassinumber on VWO 4a.

Minu esimene koolipäev on järgmisel reedel ehk 9. septembril, päev enne seda ehk neljapäeval saan kätte raamatud ning roosteri ehk tunniplaani. Ülejäänud õpilastel ja minu hostõdedel algab kool juba 2-3 päeva pärast.

Hollandi keelt õpin iga päev peale võrratut õhtusööki, iga päev uus peatükk. Lisaks sellele pean ennast väljendama AINULT hollandi keeles. Mulle määrati hostpere poolt ka kaks raamatut, mille pean läbi lugema, hollandi keeles muidugi. Ma arvan, et üsna hästi läheb, sest ma mõistan iga neljandat sõna. :)


Huvitav asi on ka see, et kui me teisipäeval Zwolles, ühes linnas Meppeli lähedal, käisime, nägin elektroonikapoes telekas, kuidas Gerd Kanter oma viimase kettaheite tegi ning tsipake pärast seda teatas, et teise koha saanud oli. Siis ma vehkisin muidugi kätega: “Estland, Estland, dit is Estland!!!!”

Tükike Zwollest:

IMGP9442
IMGP9444
IMGP9443

3 comments:

  1. miks sa nii vähe blgi kirjutad ? :(

    ReplyDelete
  2. Tihti pole just palju öelda + tihti pole palju aega, seega üritan kokkuvõtvaid postitusi teha. Aga üritan rohkem kirjutada, kui lugejaid on :)

    ReplyDelete
  3. Kallis Brita!
    Muidugi loeme ja ootame sinu komme-pilte.
    Isa Raivo.

    ReplyDelete

Jäta kommentaar :)