Friday, December 2, 2011

Palju head kuhjaga

Eile oli üks väga tegus ning huvitav päev. Nimelt kuna olin saanud kultuuritunnist tasuta pileti Noord Nederlands Orkest kontsertile, läksin ma otse loomulikult kohale. Tavainimene sai nimelt sellist rõõmu 26 euro eest.

Kontsert algas kell 20.15. Sättisin end istuma üsna ette. Programmi ma ennem uurinud ei olnud, seega pidi repertuaar olema mulle üllatuseks. Teemaks oli ülevoolav armastus. Mängiti klassikalist muusikat ning dirigendiks oli maailmakuulus Stefan Asbury, kes räägib vaid kaht keelt – inglise keelt ning muusikakeelt.
Mida mängiti: Richard Wagnerit, Sergei Prokofjev’i ning Arvo Pärti. See viimane oli mulle tõeliseks (positiivseks) üllatuseks ning tekitas suure tunde, et eestlane ei olegi nii ülipisike tikutoosirahvus. Nimelt kanti ette Arvo Pärdi ligikaudu 24-minutiline Stabat Mater, Sergei Prokofjevi emotsionaalseimad osad Romeo ja Julia-balletist ning Richard Wagneri “Tristan und Isolde”. Kokkuvõttes oli kaunis. Ma ei ole vist kunagi orkestrit niimoodi lives kuulanud, see oli lihtsalt võimas. Kõik see kokkukõla ning heli.. kaunis, isegi kui arvesse võtta fakti et klassikaline muusika pole kunagi mu lemmikute hulka kuulunud ning erineb mu muusikamaitsest täielikult.

image
Stefan Asbury

Täna sain teada oma YFU Hollandi keeletesti tulemused. Minu testi pealmine leht nägi välja selline:

image

Heel erg goed. Ik ben trots op jou!” – “Väga-väga hea. Ma olen su üle uhke!”
ning skoor “uitstekend” – suurepärane; silmapaistev

Selle puhul tegin oma vahetusperele välja ühe appelvlap’i. Ehk lihtsa eesti keelse sõnaga, õuna-kaneelikoogi. Super!

No comments:

Post a Comment

Jäta kommentaar :)