Thursday, October 13, 2011

2 kuud Hollandis

Täna siis täitus mul kaks kuud Hollandis. Ma tunnen, kuidas mu keeleoskus on muutunud alates siia tulekust, sest kui mina 13. augusti lõunal Amsterdami lennujaama maandusin, teadsin ma peast ainult sõna “Alstublieft” (palun) ning numbreid 1-10, sedagi raskustega. Väikese keeleõppe teen teilegi, koos [hääldus]ega:
1 – één [ein]
2 – twee [tvei]
3 – drie [drii]
4 – vier [fiir]
5 – vijf [faif]
6 – zes [zess]
7 – zeven [zeivun]
8 – acht [ahht]
9 – negen [neihhen]
10 – tien [tiin]

Koolipäevad on alati pikad ning päeva lõpuks olen tihtipeale üsna väsinud, kuid vastu pean ikkagi. Lähiaja plaanidest siis:

Homme on reede, 14 oktoober ja ühtlasi CKV dag ehk siis kultuuripäev. Saime valida 20 erineva programmi vahel. Meie (mina, Lisette ja Elles) valisime programmi number 19, mis tähendab, et meie päevakava näeb välja selline:

9.00: Meppeler toren en De Grote Kerk (Meppeli tornid ja Suur Kirik)
10.30: Verteltheater (jututeater)
12.00: Workshop Djembé (mingisuguste aafrika-trummide töötuba)
13.30: Cabaret: Ronald Smink (kabaree)

Seejärel nädalavahetus, mille jooksul teen ilmselt midagi toredat ja magan end taaskord pikast nädalast välja.

Esmaspäeval ja teisipäeval on tavalised koolipäevad, nagu ikka.. kolmapäev, neljapäev ja reede on aga TTD – Tussentoetsdagen ehk eksamipäevad. Kooli nendel kolmel päeval ei ole, ainult eksamid.

Kolmapäeval:
* religiooni eksam: 10.20 - 11.40

Neljapäeval:
* füüsika eksam: 8.20 – 9.40
* geograafia eksam: 12.25 – 13.45

Reedel:
* matemaatika B eksam: 10.20 – 11.40
* keemia eksam: 12.25 – 13.45

Eksamiperioode on õppeaasta jooksul 5, kui ma ei eksi.
Ja pärast seda nädalat on herfstvakantie ehk sügisvaheaeg! :)


Ps: matemaatika B selle pärast, et matemaatika valinud õpilased on jaotatud neljaks: WisA, WisB, WisC, WisD. WisD’s õpetatakse kõige raskemat ja WisA’s kõige kergemat matemaatikat. Olen näinud WisD matemaatikaõpikut ja mitte muhvigi ei saa sellest aru. Aga B on mulle hea ning jõukohane.

1 comment:

Jäta kommentaar :)